HSU-C®
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Holland Stand Up Community
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Radicalisering

Ga naar beneden 
AuteurBericht
MiddleGround®




Vrouw Aantal berichten : 5
Registration date : 11-05-08

Radicalisering Empty
BerichtOnderwerp: Radicalisering   Radicalisering Emptyzo 11 mei 2008, 21:49

Radicalisering Van Goedwillende Moslims?


Soms zit ik met mijn handen in het haar. Ik heb van die momenten dat ik het schandelijk vind dat de vredeievende en goedwillende moslims onder ons niet protesteren tegen de extremisten en bijna geen steek doen om hen géén kans te geven. In sterkere gevallen; sommigen juichen het zelfs toe!!!!

In mijn ogen: "Wie zwijgt, stemt toe". Is dat hiet toevallig ook het geval?


Waarom gaan wij wel de straat op om te protesteren tegen onzinnige zaken, maar zijn we ineens erg druk met dit en dat als het erop aankomt dat er geprotesteerd moet worden tegen extremen?

Het is ook wat ik doe. Ik doe onderzoek en hoe meer ik te weten kom over Islam en alle Soerah's, des te meer ik me begin te realiseren dat extremisme een grote zonde is. Daar moet dus tegen gevochten worden. Nooit zijn er problemen met Islam geweest. Van geen kant. Sinds 11/9 staan we ineens in bijna elke krant.

Tot nu toe heb ik veel van de Koran gelezen, en veel verschillende interpretaties doorgenomen. Ik ben er nog altijd mee bezig, maar ik ben al heel veel wijzer wat Islam betreft.

Ik ben moslima. Ik geloof in Allah SWT en in al zijn profeten, van Adam VZMH tot aan Mohammed SAWS. En ik ben er erg trots op.
Hoe trotser zou ik zijn als de goedwillende moslims onder ons ook mee zouden doen en duidelijker hun stem zouden laten horen over extremisme. We moeten die idioten geen schijn van kans geven. We moeten de buitenwereld laten zien dat we goede mensen zijn , en een uiterst vredelievend geloof aanhangen. We mogen de extremen het beeld van Islam niet laten vernietigen en opbouwen tot een negatieve en moordlustige religie.

Islam is tolerant. Islam kent alle oplossingen. Islam is het antwoord op al onze brandende vragen. Islam maakt ons moslims over heel de wereld tot één geheel: de Ummah Wasatan.

De extremen onder ons willen ons echter in groepen verdelen. Allah SWT stelt duidelijk dat wij, de Ummah, ons hoe dan ook aan elkaar vast moeten klampen met een groot stevig stuk touw en wie die touw wilt doorbreken; die moet dood. En wie wil momenteel maar wat graag die touw doorbreken? De extremistische moslims..
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Radicalisering
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
HSU-C® :: Religieleer By Insolito® :: De Islam-
Ga naar: